APAKAH WARNA YANG SESUAI UNTUK SI KUNING LANGSAT?

WARNA PAKAIAN YANG SESUAI BAGI KULIT KUNING LANGSAT
.
“Hmm..cantiknya minah tu pakai baju warna sekian2. Apsal aku pakai macam tak kena je ek?”
.
Haaaa..pernah tak alami situasi macam ni?
.
Pernah kan?
.
Tau tak, setiap dari kita mempunyai warna kulit yang berlainan. Dari yang cerah, sederhana ke gelap, masing-masing memerlukan padanan warna yang berbeza.
.
Bagi yang berkulit kuning langsat, anda disarankan memakai pakaian berwarna tropik. Contohnya, biru, hijau, merah dan kuning. Warna-warna ini dapat menaikkan seri kulit dan mata pun akan nampak lebih indah. Gitu.
.
Elakkan warna-warna seperti emas dan karamel.
.
Ada satu lagi tips. Sebelum membeli baju/ tudung, letak warna baju tersebut sebelah-menyebelah dengan kulit anda dan tengok kesannya. Adakah warna kulit timbul atau sebaliknya.
.
#tipsmamagojes #tipsberpakaian #tips #tips4life #bajumenyusu #bajufashion #fashion #fesyen #stail

image

  • sumber gambar: google
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s