Kurus Selepas Raya?

Hai, nak tanya ni.

Ibu-ibu semua dah jumpa ke macam mana cara nak kuruskan balik badan ibu setelah makan juadah raya dengan banyaknya? Hehe

Ini cerita semalam. Hakak bawa anak hakak pergi pusing-pusing blok kediaman sambil mengajar mereka adab di jalanan.

Ni anak-anak hakak. Akak sengaja tutup sikit muka diorang sebab akak nak bagi privacy sikit. Lagipun, hakak tak minta izin pun kat diorang nak publish gambar diorang ni.

Jadi, hakak pakai baju sukan siap-siap, termasuk kasut sukan dengan niat nak berjogging. Kalau tak dapat jogging pun takpe, berjalan dapat meningkatkan jumlah langkah seharian kita (6000 steps as per recommended by samsung health app). Kemudian, lari-lari anaklah sambil kejar anak-anak cycling laju tu.

Ibu-ibu yang macam hakak, yang takde siapa nak jaga kalau nak pergi swimming atau jogging, korang boleh ikut cara macam hakak buat ni.

Korang jangan mengeluh pulak kalau anak korang tu lajuuu je meluncur kat jalanan tu. Bersyukurlah kerana korang dapat juga membakar kalori yang terpendam akibat makan rendang, lodeh dan ketupat pulut. 

Jadi, untuk ibu-ibu yang ada azam nak kurus tu, berusahalah! 
Berusaha dan istiqomah! 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s