BINGKA & RICE COOKER

Pagi tadi akak cuba la satu resepi ni iaitu bingka ubi keledek. Bingka ni kira kek tradisional la. Kek yang ada santan, ha..gitu. Sementara suami pulak outstation, akak ambil peluang ni untuk cuba resepi baru. Nanti bila suami dah balik, akak boleh la pejam mata sambil masak bingka. Hehe Actually, suami akak jenis suka kuih tradisional. Jadi, ni antara usaha akak la untuk tambat hati suami melalui perut dia. Gitu~ Ok. Kita sambung balik. Actually, bingka bukanlah resepi baru. Bingka adalah kek yang senang dibuat, sesenang kek choc moist kukus anis tu.  Apa yang menjadi cabarannya kali ni ialah, bingka … Continue reading BINGKA & RICE COOKER

APAKAH WARNA YANG SESUAI UNTUK SI KUNING LANGSAT?

WARNA PAKAIAN YANG SESUAI BAGI KULIT KUNING LANGSAT . “Hmm..cantiknya minah tu pakai baju warna sekian2. Apsal aku pakai macam tak kena je ek?” . Haaaa..pernah tak alami situasi macam ni? . Pernah kan? . Tau tak, setiap dari kita mempunyai warna kulit yang berlainan. Dari yang cerah, sederhana ke gelap, masing-masing memerlukan padanan warna yang berbeza. . Bagi yang berkulit kuning langsat, anda disarankan memakai pakaian berwarna tropik. Contohnya, biru, hijau, merah dan kuning. Warna-warna ini dapat menaikkan seri kulit dan mata pun akan nampak lebih indah. Gitu. . Elakkan warna-warna seperti emas dan karamel. . Ada satu lagi … Continue reading APAKAH WARNA YANG SESUAI UNTUK SI KUNING LANGSAT?